Campanie umanitară pentru o lume a sunetelor pentru toţi copiii

Asociaţia Sprijin Independent pentru Spitalul Zalau a lansat în această săptămână campania „O lume a sunetelor pentru toţi”, prin care îşi propune să strângă fondurile necesare achiziţionării unui aparat de otoemisiuni acustice, care să permită testarea auzului tuturor nou-născuţilor din Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău.
„Ne propunem ca toţi micuţii să beneficieze în mod gratuit de screening pentru stabilirea acuităţii auzului încă din primele zile de viaţă, înainte de a fi externaţi din spital, în condiţiile în care surditatea este relativ frecventă în rândul nou-născuţilor, circa trei din 1.000 de bebeluşi prezintă această afecţiune”, ne-a declarat Adina Sabadâş, membru fondator şi coordonator al campaniei de strângere de fonduri, adăugând că în prezent, mămicile care doresc să testeze auzul copiilor trebuie să se deplaseze la Cluj-Napoca.
Necesitatea unui aparat de otoemisiuni acustice a fost evidenţiată de către medicul ORL Anamaria Matioc de la Spitalul Judeţean, care susţine că hipoacuzia profundă bilaterală permanentă (surditatea – n.red.) este o afecţiune mult mai frecventă decât altele pentru care se face screening. „Din 2009, de când am venit la SJU Zalău, îmi doresc să avem un astfel de aparat. Este, de altfel, primul lucru pe care mi l-am propus, dar nu am reuşit să-l materializez. Sper ca prin campania derulată de către Asociaţia Sprijin Independent pentru Spitalul Zalău, lucrurile să se schimbe”, a precizat doctorul Anamaria Matioc. Aceasta a mai spus că resursele terapeutice sunt mult mai bune dacă surditatea este depistată la naştere: „În majoritatea cazurilor, surditatea este depistată cel mai devreme când copilul are 2 ani şi jumătate, dacă nu chiar la vârsta de 3-4 ani, când părinţii observă lipsa de dezvoltare a limbajului la copil. Un diagnostic pus prea târziu poate afecta, însă, calitatea vieţii emoţionale şi sociale al copilului. Micuţii cu astfel de probleme riscă să rămână nu doar surzi, ci şi muţi, aşadar cu un handicap, întrucât nu vor avea memorie auditivă, ce se formează, în mod normal, până la vârsta de 6 ani. În schimb, un implant cohlear făcut la timp îi poate schimba radical viaţa”.
Pentru achiziţia aparatului de screening este nevoie de minim 3.700 de euro, bani pe care organizatorii campaniei speră să-i primească din donaţii, atât de la persoanele fizice, cât şi de la oamenii de afaceri. În acest sens, în incinta celei mai mari unităţi spitaliceşti din judeţ au fost amplasate mai multe urne de donaţii şi a fost deschis un cont la Raiffeisen Bank (RO54RZBR0000060012373711). „Încurajăm reprezentanţii mediului de afaceri din Sălaj să se implice şi să vină în sprijinul comunităţii în care ei îşi desfaşoară activitatea”, mai spune reprezentantul Asociaţiei.

Leave a Comment